Bikepacking w Alpach- Transalp dzień 6

Poniedziałek, 14 lipca 2014 · dodano: 24.08.2014 | Komentarze 4

Dzisiejszy dzień typowo dojazdowy.
Z samego rana podjeżdżamy do Jerzens. Wczoraj wstępnie ustaliliśmy przebieg dalszej trasy. Niestety, okazało się, że z doliny, w której teraz się znajdujemy....nie ma przejazdu do Włoch! Musimy się zatem cofnąć prawie do Imstu i odbić w stronę miejscowości Solden. Czyli....wczorajszy podjazd nigdzie nas nie zaprowadził. Dobrze, że kolekcjonuję podjazdy, więc jakoś szczególnie mnie to nie martwi:)

Jarek zauważył natomiast na mapie ciekawą opcję przeprawienia się przez wyższe pasma gór na stronę włoską. Droga wiedzie pieszym szlakiem przez górę Hochjoch. Jest to jednak wielka niewiadoma... Nie wiemy, czy uda nam się tamtędy przebić. W punkcie informacji turystycznej kobieta ignoruje nasze pytanie, czy ta droga jest przejezdna dla rowerów i od razu wskakuje nam podjazd asfaltowy do Włoch przez Przełęcz Timmelsjoch. Naszym założeniem było jednak trzymanie się w miarę możliwości terenowych szlaków, więc ta opcja odpada. Postanawiamy zaryzykować....

Tymczasem wychodzi słońce. Prognozy zapowiadają słoneczną i bezdeszczową pogodę na cały tydzień. Nareszcie!:) Przerzuciłam się więc szybko na mrożoną kawę. Keep smiling!:)

Pora doładować baterie!:)

Poruszamy się lajtowymi szutrowymi ścieżkami rowerowymi, które przecinają lasy i zielone pagórki. Po drodze podziwiamy również urocze, alpejskie miasteczka.

Pod jednym ze sklepów zatrzymujemy się na coś zimnego. Po chwili wychodzi dwóch chłopców. Jeden z nich trzyma w ręce colę z napisem Argentyna. Patrzy z pogardą na puszkę- Scheiße Argentina!- krzyczy. No tak, zapomniałam, że Niemcy wygrali Mistrzostwa Świata;/

Wkrótce docieramy do doliny, która ma nas doprowadzić do włoskiej granicy. Cały czas poruszamy się wzdłuż rzeki.

Zaczyna się ściemniać. Pora więc pomyśleć o  miejscu noclegowym. Odbijamy ze ścieżki rowerowej na zarośniętą, dawno nieuczęszczaną już drogę. Pobliski lasek wydaje się całkiem spoko do rozbicia. Ale coś nie daje nam spokoju... Wszędzie pełno bobków i pustych muszelek po ślimakach winniczkach. Zastanawiamy się, jakie zwierzę może tutaj mieszkać? Trochę dziwne to jednak miejsce pod nocleg, więc ostatecznie rozbijamy się kawałek dalej pośród jagodowych krzaczków.

Kategoria TRANSALP

z1b1
| 13:01 środa, 3 września 2014 | linkuj Fajny patent na ładowanie energii elektrycznej :) na takie wyprawy jak Wy robicie w sam raz.
Zgadzam się z Leą i Tobą, "tamtejsze" kilometry to nie to samo co "nasze". Domyślam się że pakowanie się zajmuje sporo czasu. Podziwiam Was i Wasze wyprawy. Przygoda na całe życie. Super!
lea
| 07:24 czwartek, 28 sierpnia 2014 | linkuj Nie komentuję wszystkich dni, ale wszystkie czytam z zapartym tchem i czekam niecierpliwie na kolejne.
Pogoda co prawda nie rozpieszczała, ale radziliście sobie w tych warunkach wspaniale. Brawo!
Podpisuję się pod wypowiedzią Bożenki - 47 km tam to zdecydowanie nie to samo co 47 km tu, na lekko, po szosie, a nawet w terenie po większości polskich górek.
I wspomnieć należy o tym, że nie jedzie się tylko po to by jeździć. U nas mnóstwo czasu schodziło na przyjemności okołorowerowe - podziwianie widoków, przedłużające się w nieskończoność przerwy w co piękniejszych zakątkach na trasie, sesje zdjęciowe :-P
| 20:37 środa, 27 sierpnia 2014 | linkuj Tu nie ma czego kumać- trzeba samemu pojechać na takie coś i zobaczyć, jak to jest;) Nie opisuję dokładnie całego dnia, bo byłoby to zbyt nudne- ale trzeba pamiętać o tym, ile czasu zajmuje samo ogarnianie się z rana, ładowanie baterii i suszenie wilgotnych rzeczy. A do tego jeszcze planowanie trasy, szukanie szlaków i sklepów- ani się obejrzysz, a tu już zachód słońca( tam jednak dużo szybciej niż w tutaj w Legnicy:) I deszcz padał, ale na szczęście już nie taka ulewa jak wcześniej:)
| 19:36 środa, 27 sierpnia 2014 | linkuj Czegoś nie kumam: dzień dojazdowy, deszcz nie przeszkadza, i tylko 47 km? Strasznie krótkie tam są dni. ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa trzad