Szrenica z buta

Niedziela, 20 stycznia 2013 · dodano: 31.01.2013 | Komentarze 0

Łukasz i Ania wpadli na pomysł wejścia pieszo na Szrenicę. W sumie nigdy w zimie nie chodziłam po górach, więc chętnie się zgadza. Zawsze to jakaś miła odmiana od jazdy na rowerze. Przed 8.00 wyjeżdżamy z Legnicy w składnie : Łukasz, Orest, Ania i Piotrek. Na Orlenie chwila przerwy na kawę. Wysiadka w Szklarskiej Porębie i przez śniegi podchodzimy na szczyt. Bezchmurne prawie niebo, słońce- jest tak ciepło, że idę w samym polarze i chowam rękawiczki do plecaka. Jednak pogoda w górach zmienia się diametralnie. Pod Halą Szrenicką słońce znika, wieje mocny wiatr, a widoczność spada do 20 metrów. Na Hali przerwa w Schronisku. Objadam Oresta z orzeszków ziemnych, piję grzane wino od Piotrka. Rozgrzani ruszamy dalej. Po chwili zdobywamy szczyt i zjeżdżamy na jabłuszkach do schroniska w Czechach. Tam przerwa na herbatę z rumem i czeka nas zjazd już do samej Szklarskiej. Razem zawsze raźniej... i szybciej, więc zjeżdżam razem z Orestem i Łukaszem na połączonych jabłuszkach(jabłuszka Ani i Piotrka niestety połamały się;). Momentami pędzimy na złamanie karku. Śnieg obsypuje nam twarze, przewracamy się co chwilę. Śmiechu jest co nie miara. Bawimy się przednie, chociaż twarze czasami prawie zamarzają, a w koszulce i butach już pełno śniegu. Zupełnie jak dzieci! A potem pakujemy się do ciepłego auta i z rumieńcami na twarzach wracamy do Legnicy.