Norwegia- dzień 36

Poniedziałek, 30 lipca 2012 · dodano: 17.08.2012 | Komentarze 0

Piękny dzień dzisiaj. Postanawiamy trochę odpocząć. Przez pół dnia robimy zakupy w Alcie, bo przez najbliższe 200 km nie będzie sklepu po drodze. Udało nam się nawet kupić jabłka i banany w promocyjnej cenie 14 zł/kg:) Po 19.00 wyjeżdżamy za miasto i rozbijamy się na miejscu postojowym. Obok gotuje sobie obiad sakwiarz z Polski, który tydzień temu był na Nordkappie. Teraz wraca z żoną samochodem do kraju. Ostrzega nas przed ostatnim odcinkiem. Radzi, abyśmy dobrze sprawdzili pogodę, bo później jak wjedziemy do zatoki to już nie będzie odwrotu. Może być ciężko i niebezpiecznie. On sam ma uraz do Nordkappu. Kiedy nam opowiada o podróży w ogóle się nie uśmiecha. Twierdzi, że przeszedł przez piekło. Momentami myślał, że zginie. Wiele w życiu przeszedł, ma dobry sprzęt, ale czegoś takiego jeszcze nie widział. Za Oldefjord ponoć pogoda tak się zepsuła, że oprócz deszczu wiał wiatr z prędkością 17 m/s. Ponoć nawet motory zawracały. Z jednej strony skała, a z drugiej przepaść i do tego podmuch od autobusów, który wyciąga na ulicę, więc łatwo można wpaść pod drugi samochód. Czasami musiał prowadzić rower. Przy 4 km/h i bocznym wietrze bardzo trudno było mu utrzymać równowagę. Nie miał gdzie rozstawić namiotu, więc spał w WC. Na samym Nordkappie nawet nie zrobił zdjęcia globusowi, bo nie był w stanie utrzymać aparatu. Jeśli wyjedziemy za Oldefjord i zobaczymy bałwany na morzu, to mamy się wycofać. Dziękujemy za radę i żegnamy się. Trochę nas wystraszył:) Przy ognisku omawiamy taktykę zdobywania Nordkappu.