Norwegia- dzień 35

Niedziela, 29 lipca 2012 · dodano: 16.08.2012 | Komentarze 0

Deszczowa chmura wisi dalej nad przełęczą. Kiedy jednak zjeżdżamy na drugą stronę- wychodzi słońce. Plan na dzisiaj jest taki, żeby dojechać pod Altę. Żeby tego dokonać musimy przejechać ponad 90 km, a w Norwegii nic nigdy nie jest takie do końca pewne. W sumie wszystko zależy od pogody. Na razie świeci słońce. Jest dobrze. Po drodze spotykamy dwóch Polaków- autostopowiczów z Warszawy, którzy jutro chcą już dojechać na Nordkapp. Są zachwyceni otwartością Norwegów. Jedna rodzina zaprosiła ich do swojego domu na trzy dni. Chłopaki nie mają lekko- ich plecaki ważą po 23 kg. Podnoszą też nasze rowery. Jedziemy dalej, bo z nami na pewno stopa nie złapią:) Jedziemy pod wiatr. Jedzie się trochę ciężko. I nagle... Jest!! Pierwszy renifer! Czaimy się długo, robimy zdjęcia. Cieszę się jak dziecko. Kilka kilometrów dalej spotykamy małe stadko reniferów. Robimy sobie też chwilę przerwy na coś ciepłego do picia i ciastka. Ciężko zagotować wodę przy tym wietrze:/ Po 60 km. znajdujemy dobre miejsce na spanie. Chwila wahania. Jedziemy dalej. Do Alty już niedaleko. Od tej pory mamy już wiatr w plecy, więc szybko dojeżdżamy do celu. Namiot rozbijamy na "dzikim kempingu" pod miastem- wszędzie pełno przyczep, kamperów, namiotów.

W końcu się doczekałam. Oto one: